Նկարներ

Նկարներ
Ես

вторник, 12 июля 2011 г.

Կանացիությունը որպես դիմակահանդես



Կանացիությունը որպես սեռականություն
Վիլլենդորֆյան Վեներայի մերկ արձանիկը, որ հնագետները  գտել են Ավստրիայի Վիլլենդորֆ քարանձավում, նշան է, որ լավագույնս ցույց է տալիս կանացիության առաջին դիմակներից մեկը` սեռականության  ուղղակի հղումներով` առաջին հայացքից հանդիսանալով պորնոգրաֆիական  առաջին պատկերներից մեկը

 
Ու թեև երևում էոր քանդակագործն աշխատել է մայր պատկերելշեշտելով երեխայի ծննդի ևկերակրման հետ կապված մարմնի մասերը,  բայց սեռականությունը մայրականությունպատկերելու ձգտումից առաջ է անցել:  Նախնադարյան արվեստագետի ստեղծած մերկ կնոջարձանիկում չի կարող լինել մերկություն որպես այդպիսինչի կարող լինել մերկ մարմինոր միայնմերկ էԱյս արվեստագետի մտածողության մեջ մարմինը չի հակադրվում դեմքինինչպես մեզ մոտ,այնտեղ մարմինը հայացքով օժտված դեմք էոր նայում է դիտողինայստեղից էլ Վիլլենդորֆյան Վեներայում և այս տիպինախնադարյան այլ քանդակներում դիմագծերը չպատկերելու միտումըԱյդ պատճառով մարմինը չի կարող մերկ դիտվել և ոչպատշաճ կամ պորնոգրաֆիական  թվալքանի որ այնտեղ ամեն ինչ դեմք է:
  
Միաժամանակ` երբ  կանացիությունը նախնադարյան արվեստագետի քանդակող ձեռքում ընկալվում է որպես սեռականություն,այն անխուսափելիորեն  վեր է ածվում ֆունկցիայիքանի որ սեռն այստեղ  չափից ավելի իրական է և ակնհայտ և հատկապես այդպատճառով  զուրկ   միֆականությունիցԲայց սա դեռևս թույլ չի տալիս Վիլլենդորֆյան Վեներան համարել կնոջ օբյեկտայնացմանվաղագույն օրինակեթե նույնիսկ կնոջ օբյեկտայնացման պատմությունը համապատասխանում է իրականությանը:
  
Կանացիությունն այստեղ հանդես է գալիս որպես սուբյեկտ կամ օբյեկտազատագրվածթե դիտողի  սպառողականությանըտրամադրվածայն ամեն դեպքում հանդիսանում է  սեռի կամ սեռականության հանրագումարՎիլլենդորֆյան Վեներան սեռիտարածությունը դարձնում է գերիրականայդ պատճառով այստեղ գայթակղությունը բացակայում է, «ռեալության» ավելցուկըչեզոքացնում է դրա լինելու հնարավորությունըՍեռն այստեղ ներկայացվում է ամենաուղղակի ձևովոր զուրկ է ոչ միայնցանկացած տիպի գայթակղությունիցայլև իր պատկերի վիրտուալացումիցՍեռն այստեղ այնքան մոտ է և շոշափելիորնույնանում է սեփական պատկերի հետԱյլևս խոսք չի կարող լինել պատրանքիդիտողի հայացքի հեռավորության  և պատկերիհեռանկարային տարածության մասինոր կլիներ երևակայության և ֆանտազիաների տարածություն:


  
Կանացիությունը որպես անորոշության սկզբունք
  
Այլ հարց էերբ գործ ունենք անորոշության սկզբունքի հետորը նյու պատկերող անցյալ դարասկզբի մի լուսանկարում (Ալեքսանդր Գրինբերգ) դառնում է դիտողից կնոջ մերկ մարմինը անջատող մակերեսԴիտողի համար լուսանկարում պատկերված մարմնիհետ սիմվոլիկ ձևով միանալուպատկերված կանացիությունը հայելու  և սեփական մարմինը երևակայելու կարևոր հնարք էդառնում լուսանկարում առկա  մշուշապատությունըաղոտությունըորպես  անորոշություն:

 
 Կանացիությունը որպես անորոշության սկզբունք իրականանում է դիտողի կողմից կնոջ  մերկ պատկերին  հայելուանհնարինության մեջորն  արդեն ձգողականության և գայթակղության առիթ է ստեղծումքանի որ այնինչ դիտողի աչքերի առջևփակվում է մշուշով և աղոտությամբլրացվում է սեփական հիշողություններով ու ֆանտազիաներովԿանացի սեռականությանռեալությունն ու գերիրականությունն այս լուսանկարում արդեն հաղթահարվում է իրականի և սիմվոլիկի միջև տարբերությունստեղծող հնարքներովինչն էլ օդային և լուսային էֆեկտներ հետապնդող և մոդելը պարզորոշ տեսնել թույլ չտվող անորոշությունն է:






  
Սեռի գերիրական շոշափելիությունը հաղթահարված էբայց միֆականացված չէորպեսզիամբողջովին վեր ածվի գայթակղությանԼուսանկարիչն  օգտագործում է աղոտության ևմշուշապատության էֆեկտը նաև որպես  էրոտիզմի փոխաբերությունԼուսանկարի մակերեսիվրա աղոտությունը նաև անցած-հեռացած ժամանակի և անորոշ հիշողությունների սիմվոլն է`առաջարկելով հիշել այնինչ չի եղել և հաճույք ստանալ նրանիցինչ կորսված էհակառակՎիլլենդորֆյան Վեներայի սեռականությանորտեղ ամեն ինչ չափից ավելի իրական է և մոտ`անորոշ պատրանքներ և հիշողություններ արթնացնելու համար:

 
Այսպիսովկանացիությունը որպես անորոշության սկզբունք միջանկյալ օղակ է շոշափելի ևպարզ սեռականության ու գայթակղությանսեռի ֆունկցիոնալ և սիմվոլիկ ձևերի միջևքանի որսեռը չի կարող գայթակղելքանի դեռ չի  վերաճել սիմվոլիկ փոխանակության:


 
Դեպի սիմվոլիկ փոխանակություն քայլ կատարելուն նպաստում է պատկերի մեջ աղոտության ևմշուշապատության էֆեկտով պայմանավորված դատարկության զգացողությունըորտեղդիտողը հայտնվում է որպես հետքի տարբերություն Վիլլենդորֆյան Վեներայի սեռականությանորտեղ դիտողն իրհիշողություններով և ֆանտազիաներով մուտք գործելու համար նախատեսված դատարկություն չունի:
  
Կանացիությունը որպես գայթակղություն
  
Թեև մենք ապրում ենք էպոխայումերբ կինն արտադրում է իրեն որպես սեռբայց նույնիսկ այս պայմաններում կանացիությունն ուգայթակղությունն անխուսափելի ենորպես սեռի և իշխանության մեդալի հակառակ կողմերԵրբ կանացիությունն ընկալվում էիբրև գայթակղության սկզբունքոչ թե հակադրվում է  «տղամարդկայինին»այլ գայթակղում նրան:
  
Կանացիությունն այստեղ այլևս չի ենթադրում կնոջ մարմնիխոսքի և գրի ինքնավարությունԳայթակղությունը ծնվում էկանացիությունը որպես անորոշության սկզբունք ընկալելու հնարավորությունիցբայց անհրաժեշտաբար վերաճում է դրանից,քանի որ դառնում է սիմվոլիկ փոխանակությունորի ավարտն անկանխատեսելի էքանի որ գայթակղության դեպքում սեռն այլևսֆունկցիա չէ և ոչ էլ դատարկությունը զբաղեցնելու կամ անորոշությունը ենթադրելու պրակտիկաԳայթակղությունն ամենաշատնէ հեռանում սեռականությունիցքանի որ դրանում սեռը մոռանում է իր անատոմիանվերածվելով սիմվոլիկ և միֆական ֆորմայի:
  
Բայց գայթակղությունից ամաչում ենհամարելով այն ստրկությունից և ծախվածությունից հյուսված ճակատագիր,սեփական մարմնի արհեստական կազմակերպումչցանկանալով ընդունել այն  որպես իշխանության և սեռիայլընտրանքմոռանալովոր եթե գայթակղությունը տիրապետում է ողջ սիմվոլիկի նկատմամբապաիշխանությունը տիրապետում է միայն ողջ իրականի նկատմամբ (Բոդրիար):

  



Գայթակղության խաղարկումն անհամեմատելի էօրինակքաղաքական իշխանություն ունենալու  հետ և միշտ խուսափել է «կնոջճշմարտությունից»որպես օտար մի բանից և գործ ունեցել պատրանքների անվերջ խաղի հետորին դժվար չէ սասանել բոլորտեսակի իշխանական համակարգերըինչպես ավետարանական Սալոմեի պատմության մեջ:
  
Եվ հնարավոր էմիայն գայթակղությունն է արմատապես հակադրվում անատոմիային որպես ճակատագիր(Ֆրոյդ):
  
 Այս տեսանկյունից միամիտ է դառնում ցանկացած շարժումայդ թվում ֆեմինիստականոր անտեսում է գայթակղության ուժըորնի տարբերություն ավանդական ֆեմինիստական դատողությանանմիջական էինքնաբուխկարիք չունի ապացուցման ևպարզաբանմանոր արտահայտվում է անատոմիայիճշմարտության և իշխանության թվացյալ խորության հակադարձության մեջ:Գայթակղությունը ոչ թե հակադրվում է խորությանը որպես մակերեսայնությունայլ առաջարկում է այս երկուսն իրարիցտարբերելու անհնարինությունը:
  


Կանացիությունը որպես ստեղծագործականություն  

Առաջին հայացքից այս ենթաթեման իմաստային առումով անջատվում է  նախորդ երեքի տրամաբանականշարունակականությունից և այդ տպավորությունն այնքան էլ չպատճառաբանված չէորովհետև եթե սեռը հղում է իրականությանըև անատոմիայինիսկ գայթակղությունըողջ սիմվոլիկին և միֆականինապա կանացիությունը որպես ստեղծագործականությունհղում է փաստացի պատմությանը:
  
Այսպեսկիրառական արվեստը մշակութային ինֆորմացիոն արժեք էոր հաջողությամբ ցուցադրում է  արվեստի պատմության «կանոնի» մեջ կարգավիճակ ունեցող արվեստի (գեղանկարչությունճարտարապետությունքանդակծածուկ կիրառականֆունկցիաներըԴեկորատիվ-կիրառական արվեստն  արվեստի պատմության «կանոնի»  մեջ երբեք էլ կարգավիճակ չի ունեցել ևմիշտ էլ եղել է լուսանցքային երևույթԱրվեստի պատմության դասագրքերում նրան հատկացվել է ամենափոքր տեղըայն ավելիշատ նույնացվել է արհեստիքան արվեստի հետ:
  
Արվեստի պատմության «կանոնը» հետահայաց կերպով լեգիտիմացնում է մշակութային և քաղաքական ինքնությունների հիմքերը`դառնալով միակ հնարավոր ծագման մասին միասնական շարադրանքոր օրինականացնում է իշխանությունըհատուկ ընտրվածտեքստերի հիման վրա: «Կանոնը» սկզբնապես ունեցել է կրոնական ենթատեքստհանդիսանալով «սուրբ գիրը» կազմող պաշտոնապես ընդունված տեքստերի  ցանկԿրոնի նման` արվեստի պատմության «կանոնը» ևս օժտված է աստվածայինբնույթովոր ենթադրում էր «հոր իշխանությունը»որը չի հղում տղամարդու իշխանությանըինչպես մայրիշխանությունը չի հղումկնոջ իշխանությանը:  


  Մենք գիտենք այդպիսի շատ կանոններ արվեստի պատմության ներսումանտիկառենեսանսմոդեռնիզմ և այլնորոնց շնորհիվարվեստի պատմությունը վեր է ածվում կանոնների մրցակցության դաշտիմիաժամանակ ապահովելով դրանց շարունակականկանոնիկացումըԱրվեստի պատմության «կանոնի» ներսում ֆեմինիստական գիտակցության  ձայնը դառնում է հերետիկոսի ձայն,որ ընդդիմանում է ուղղափառ «կանոնին» 

Պարզ չէկիրառական արվեստում կանանց ստեղծագործականության ֆենոմենը կանոնից բացառվելու տրամաբանական  ևպասիվ հետևա՞նք էթե՞ պատասխան մարտահրավերի վերջոմեկը մյուսին չի բացառումբայց  եթե մի կողմ դնենք արվեստի ևարհեստի  միջև «կանոնիկ» տարբերություններըապա կստացվիոր առաջին արվեստագետը կին է եղել:


 
Այս խտրական և բացառական  տարբերությունն էլ մեկն է այն բազմաթիվներիցոր պաշտպանում է  արվեստի պատմության«կանոնը»Կանայք միշտ էլ զբաղվել են արվեստովբայց փակ են եղել այն բոլոր գեղարվեստական համակարգերի առջևորոնքարժևորել է պատրիարխալ հասարակությունըՓոխարենը կանայք իրենց ուժերը փորձել ենօրինակկերամիկայում ևգորգագործության մեջորպես ունիվերսալ կանացի գործունեությանոր կանանց մշակութային ժառանգությունն էորտեղ նրանք և՛քննադատներ ենև՛ հանդիսատես:


  Բայց չգերագնահատենք «կինը դեկորատիվ արվեստում» բառակապակցությունըի վերջո այն պատմականորեն ձևավորվածպարտադրված ընտրություն է կնոջ համարիսկ պարտադրված ընտրությունն ինչպես ապահովագրումայնպես էլ թաքուն էպահում իրական հնարավորությունները:   

Комментариев нет:

Отправить комментарий